Barlindhaug

Ny profil for Knarviks grønne lunge

Vi har laget en jordnær og enkel visuell identitet for Barlindhaugs nye prosjekt Lyngheiane – et nytt sentrumsprosjekt i Knarvik med 107 leiligheter og to etasjer med næring.

Mellom by og natur finner du Lyngheiane, 
Knarvik sentrum sin nye grønne lunge. Her er det rom for både den rolige og den sosiale.

Foto: Trude Svardal

Fra gammelt av var dette byområdet sør for Knarvik sentrum dekket av lyng. En vestlandslyng som oset i frodig grønn med blomstring i vakre rosa toner. I dag er dette metaforer for Lyngheiane, med sine svært viktige sosiale soner og grønne lunger.

Den visuelle identiteten er utformet slik at den kan vokse over tid. Den kan være helt rolig og stilren eller fargemettet, varm og med mye personlighet. Dette gir stor fleksibilitet og levedyktighet.

Ann Margareth Hutchinson, Markedssjef Barlindhaug Eiendom AS

Nytt prosjekt på en ny plass er alltid like spennende. Mye research må til for å treffe både med produkt og kjøpergruppe. Eg valgte å gå for Big Fish pga. deres nøye forarbeid. De har vært med fra første befaring, og hele profilen gjenspeiler ønskene mine underveis, men også perspektiver og ting Big Fish selv har lagt merke til i Knarvik. Et flott samarbeid hvor Big Fish igjen leverer resultater vi er strålende fornøyd med.


Ann Margareth Hutchinson, Markedssjef Barlindhaug Eiendom AS

 

Vinterhagen – Lyngstova

Mellom to av byggene planlegges en egen vinterhage – Lyngstova. Det kommer også eget bibliotek, felles kjøkken og møterom – til disposisjon for beboerne i Lyngheiane.