← Tilbake til artikler | Publisert: 2/12/2021

Design- og arkitektfirma tiltrakk seg attraktiv kompetanse med reprofilering

YSA Design er en internasjonal bransjeleder innen cruisedesign. Med over 30 år i bagasjen, bestemte de seg i 2017 for å reprofilere selskapet, blant annet for å bli mer attraktiv og relevant for nye ansatte.

Fra sin base på Kongen i Oslo, har YSA etablert seg som en anerkjent og ledende aktør i det internasjonale cruiseskip-markedet, med navn som Disney på kundelisten. Selskapet er blant annet kjent for sine innovative prosjekter og evne til å ta i bruk nye løsninger, som ny sensorteknologi for å effektivisere ressursbruken om bord og redusere utslipp. 

En tiltrekkende og troverdig merkevare

“For at vi skal kunne fortsette å levere den kvaliteten som våre kunder forventer, er vi helt avhengige av dyktige designere og arkitekter. Vi ser at vår merkevare og visuelle fremtoning hjelper oss med å fremstå som den aktøren vi  faktisk er, og har gjort oss mer attraktiv for nye ansatte. Siden 2017 har vi fått 14 nye kollegaer fra 9 forskjellige land, som er et fantastisk tilskudd til vår internasjonale bedrift og virksomhet.”  Isabel Johannsdottir, Administration & Marketing Manager

Reprofileringsprosessen

Big Fish og YSA startet samarbeidet og jobben med reprofileringen i 2017.

“Samarbeidet med YSA var både givende og lærerik, fordi de selv var så engasjerte og tok prosessen på alvor. Flere av partnerne deltok i møtene og tok seg god tid til å sette seg inn i det arbeidet som ble gjort. Det gjorde det mulig for oss å forstå dem bedre – hva som er viktig for dem og hva de brenner for” Christine Arnesen, seniordesigner i Big Fish.

Resultat ble ny logo og visuell profil, der vi kombinerer tradisjonelle og maritime former med moderne og mer lekne farger. Det moderne og enkle designet gir YSA et særegent og skandinavisk preg av kvalitet. Se hele prosjektet.

“Det er fantastisk å jobbe med Big Fish fordi de stiller alltid opp på kort tid og leverer på ønsker, kvalitet og tid! Det gjør min jobbhverdag veldig mye lettere. I tillegg er de alltid i godt humør, uansett hvor pirkete man er!”  Isabel Johannsdottir.

Lignende artikler

God historiefortelling er nøkkelen til en sterk merkevare

11/9/2023

God historiefortelling er nøkkelen til en sterk merkevare

Hva er egentlig en visuell profil?

2/11/2022

Hva er egentlig en visuell profil?

Øk synligheten med en grønnere nettside

1/12/2022

Øk synligheten med en grønnere nettside

Designmagi

5/5/2021

Designmagi