← Tilbake til artikler | Publisert: 11/9/2023

God historiefortelling er nøkkelen til en sterk merkevare

Vi mennesker elsker historier. Vi har alltid gjort det. Fra eventyrene vi hørte som barn, til de visuelle kampanjene vi ser på skjermene våre i dag, er historier en kraftfull måte å formidle budskap på.

For bedrifter er historiefortelling en uvurderlig ressurs. En god historie kan engasjere publikum, inspirere til handling og skape et varig inntrykk.

Engasjement
Gode historier kan bevege oss, engasjere oss og til og med forandre måten vi ser verden på. Når vi blir engasjert i en historie, føler vi oss mer forbundet med merkevaren som forteller den. Dette gjelder alle, i alle aldersgrupper. Selv B2B-kundene dine trenger å bli snakket til med samme virkemidler. De trenger å se merkevarer med gripende historier, og tar valg basert på det. For gode historier kan også inspirere til handling. De kan få oss til å kjøpe et produkt, støtte en sak eller endre måten vi lever på.

Varige inntrykk
Historiefortelling handler ikke bare om tekst. Det kan også dreie seg om bilder, animasjoner, illustrasjoner og film. Ved å kombinere disse elementene kan du skape en historie som er både informativ og fengslende. En historie man husker.

“Takk for..” er en serie filmer vi har vært med å utvikle for Sparebanken Sogn og Fjordane. Filmene skulle fortelle noe om de sosiale bidragene og rollen Sparebanken har som drivkraft for lokalsamfunnet.

Konseptet er bredt, kan inkludere flere av tiltakene og arrangementene og taes ut som innhold over lang tid. Ved bruk av punktfotografering eller en slags stop-motion klippeteknikk kunne vi understreke omfanget av alle de menneskene støtten fra Sparebanken Sogn og Fjordane når.

Her sto Big Fish for ide, klipp og veiledning i samarbeid med produksjonsselskapet Photoevent.

Vi hjelper deg å formidle og forvalte din merkevarefortelling
Big Fish har bred erfaring med strategisk historiefortelling. Med lokal kjennskap og evnen til å se din bedrift og merkevare utenfra, kan vi bistå med å utvikle og formidle historier som er relevante, engasjerende og effektive.

Vi kan hjelpe deg med å destillere ned ditt budskap til autentiske historier som vil være enklere å forstå for ditt publikum.

Ta kontakt med oss i dag for å lære mer om hvordan vi kan hjelpe deg å fortelle din merkevarefortelling.

Lignende artikler

Hva er egentlig en visuell profil?

2/11/2022

Hva er egentlig en visuell profil?

Øk synligheten med en grønnere nettside

1/12/2022

Øk synligheten med en grønnere nettside

Designmagi

5/5/2021

Designmagi

Øk synligheten til din virksomhet med en sterk visuell profil

4/7/2021

Øk synligheten til din virksomhet med en sterk visuell profil