Hva er en visuell profil?
Vil du bygge og styrke selskapets identitet og merkevare? Trenger du hjelp til å oversette og forvandle deres kjerneverdier til visuelle virkemidler?
En visuell profil er det synlige uttrykket til en bedrift, et produkt, organisasjon eller en tjeneste. Den sier noe om hvem bedriften din er gjennom visuell historiefortelling og skaper et viktig førsteinntrykk og varig helhetsinntrykk blant målgruppen. Din visuelle profil er oversettelsen av din bedrifts verbale strategiske definisjoner og selve bærebjelken i din merkevareidentitet.
Hva gjør vi?
- Logo
- Fargepalett
- Grafiske elementer
- Bildestil
- Typografi
- Malverk
- Presentasjoner
- Rapporter
Kundefordeler
- Styrker selskapets identitet og merkevare
- Fremstår mer profesjonell, troverdig og tillitsvekkende
- Konsekvent uttrykk på tvers av alle flater
Gi din bedriftsstrategi liv
Det visuelle er det første målgruppen din møter. Da er det viktig at den effektivt kommuniserer personligheten og verdiene dere har. Er inntrykket varmt og imøtekommende eller teknisk og profesjonelt? Skal dere fremstå som banebrytende eller fremme mange års erfaring? Det viktigste er å presentere bedriften slik den faktisk er, med de verdier den er bygget på.
Big Fish jobber frem visuelle profiler til små, mellomstore og store bedrifter, konsepter, tjenester og produkter. Alle har ulike behov. Noen ønsker et levende designsystem som utvikles over tid med logo, ikoner, bildestil, farger, mønster, tone of voice, foto, maler, trykksaker og sosiale medier. Andre trenger en satt og tydelig visuell identitet med logo, farger og typografi.
Vi arbeider fasevis slik at du føler deg ivaretatt og sett gjennom hele prosessen:
Fase 1: Workshop som forankrer det videre arbeidet i vekting av verdier og uttrykk. Vi går gjennom strategi, mål, målgruppe, verdier, hensyn og behov.
Fase 2: Idé og konseptutvikling, hvor vi skisser løsninger. Når vi har landet på det gode konseptet, inviterer vi til en presentasjon. Formålet her er å få muntlige og spontane tilbakemeldinger, og eventuelle innspill til justeringer.
Fase 3: Justering og ferdigstilling. Når tilbakemeldingene er vurdert og endringer godkjent, gjør vi de siste justeringene og ferdigstiller identiteten.
Fase 4: Overlevering. Når den visuelle profilen er klar avslutter vi prosjektet med overlevering av filer og profilmanual med retningslinjer og regler for god bruk av de ulike elementene.
Fase 5: Implementering. Avslutningsvis er det avgjørende å motivere ansatte og leverandører til å bruke retningslinjene for den nye eller oppdaterte visuelle profilen slik at dere fremstår med ønsket uttrykk i alle kanaler.
«Bravo» er et utrop når noe overgår ens forventninger og står naturlig godt med et utropstegn, og «!» er bakt inn i den nye logoen. Dette symboliserer entusiasmen i selskapet, og følelsen kundene sitter igjen med.
Vi gledet oss til alle utkast, og fikk også et resultat som overgikk våre høye forventninger. Å jobbe med Big Fish anbefales på det sterkeste, man kommer ut av prosessen inspirert av å jobbe med denne kreative og blide gjengen.
Bravo
Klar for neste steg mot en ny visuell profil?
Ta kontakt med senior designer Christine, så tar vi en prat!
Christine Arnesen
Senior designer
christine@bigfish.no