SFE
  • kunde

    SFE

  • tjeneste

    Logo / Nettsider / Visuell identitet

  • sfe.no

Tydeligere og friskere, men fortsatt SFE

Med over 100 års historie som kraftprodusent er SFE en naturlig del av Vestlandet. De leverer ren energi og tar rollen som lokal samfunnsaktør på største alvor. Da de skulle oppdatere sin visuelle profil og nettside, fikk vi i Big Fish æren.

Oppgaven var klar: Vi skulle ikke finne opp SFE på nytt. Vi skulle foredle det som allerede er sterkt, tydeliggjøre det for nye flater, nye behov – og nye folk.

Foto: Jake Hinds

SFE har gått fra å være et konsern med mange bein, til å rendyrke sin rolle som produsent av fornybar energi. Det stiller andre krav til kommunikasjonen. Vi har jobbet ut en profil som forenkler og gjør det lettere å forstå hva SFE står for i dag.

Resultatet er et våkent visuelt uttrykk som kombinerer tydelighet med glede. Markante former, naturinspirerte linjer og et moderne fargevalg gir både kontinuitet og et friskt løft.

Nettsiden som verktøy og stemme

Den nye nettsiden gjør det enklere for SFE å fortelle sin historie, spesielt med tanke på deres samfunnsrolle. Den fungerer også som et nyttig oppslagsverk for kunder, samarbeidspartnere og ansatte.

Samtidig er dette en viktig kanal for rekruttering. Det skal være enkelt å bli kjent med SFE som arbeidsplass, og like enkelt å søke jobb.

Som lokal aktør er SFE også en aktiv sponsor for barn, unge og lokalt næringsliv. Nettsiden gir nå en bedre oversikt over hvordan de bidrar, og hvordan man kan søke støtte.

Løsningen er bygget i Sanity, med fleksible moduler SFE enkelt kan oppdatere selv.

Vårt fokus har vært på å forsterke det som allerede er verdifullt for SFE. Litt pirk, litt polering, med mål om å gjøre selskapet enda tydeligere i møte med sine viktigste målgrupper.