
SFE
kunde
Hobbysnekkeriet
tjeneste
Logo / Merkevarestrategi / Nettsider / Visuell identitet
Hobbysnekkeriet er et lavterskel verkstedkonsept som skal få flere til å gjøre det sjæl. Her kan du leie plass til å reparere, bygge og skape – som en slags Sats for snekring. Da er det viktig med en merkevare og visuell identitet som bidrar til lave skuldre, som gir folk lyst til å bygge, og som inviterer folk inn.
Da vi startet det kreative arbeidet, var det naturlig å hente inspirasjon fra peg boards og verkstedsløsninger der alt henger synlig og lett tilgjengelig. Det ble utgangspunktet for vårt visuelle konsept: “On display”. Et bilde som passer godt til Hobbysnekkeriets prinsipper. Her skjules ingenting: Verktøy på veggen. Priser uten småskrift. Tjenester du ser og forstår.
Det resulterte i et design som følger samme tanke. Vi har holdt det ryddig og oversiktlig, men med et tydelig og vennlig uttrykk. Fargepaletten henter varme toner fra verkstedet, kombinert med grafiske elementer som skaper et humoristisk, moderne preg. Det skal føles innbydende og tilgjengelig.
Det var naturlig å supplere med en maskot som heier på deg. En praktisk potet med tommel opp, som gjør merkevaren mer inviterende. En liten hjelper som minner om at det er lov å prøve, og at sløyd er for alle.
Big Fish forstod umiddelbart konseptet og markedet vårt, og klarte å utarbeide en visuell profil og hjemmeside som vi tror vil treffe våre brede målgrupper svært godt. Samarbeidet har vært sømløst og meget lærerik. Vi er strålende fornøyd med resultatet og ser frem til videre samarbeid med denne gjengen!
Sven Kristian Lombardo / Gründer og styreleder
Hos Hobbysnekkeriet trenger man ikke bry seg om sagflis i sofaen eller støy for naboene. Big Fish har hele veien bistått som en strategisk partner på merkevare og tekst.
Nettsiden til Hobbysnekkeriet er bygget på vår vante Sanity-løsning: rask, fleksibel og enkel å vedlikeholde. Den er skalert for dagens behov, men klar for vekst. Når Hobbysnekkeriet åpner i flere byer, følger nettsiden lett med.