Bravo
  • kunde

    Bravo

  • tjeneste

    Animasjon / Illustrasjon / Logo / Nettsider / Visuell identitet

  • bravosteps.no

Fargerik visuell profil og nettside til entusiastiske spesialister

Bravo, hele Norges IT- og digitaliseringspartner, er nå et stk. brukervennlig og konverteringsklar nettside rikere! Sammen har vi designet og programmert en plattform som tydelig formidler Bravos tjenester og styrker deres merkevare. En naturlig bonus ble også en oppdatert, bredere visuell profil med retningslinjer for universal utforming, fargepalett, typografi og grafiske elementer.

 

Nettsiden er utviklet i Next.js med Sanity som headless CMS, noe som gir en rask og fleksibel publiseringsopplevelse. Prosjektet inkluderer en rekke maler for ulike innholdstyper, som gir redaktørene stor frihet uten å måtte bekymre seg over det visuelle. Alle malene bygger på et fleksibelt og modulært layoutsystem, med skreddersydde innholdsmoduler som gjør det enkelt å lage komplekse sider uten behov for teknisk kunnskap. Responsivt design og universell utforming er ivaretatt i selve kodebasen, slik at kunden slipper å bekymre seg for hvordan innholdet presenteres på ulike flater. Ved hjelp av Sanity sin Visual Live Editing kan redaktører se endringene i sanntid mens de jobber, noe som gir en mer intuitiv og effektiv redigeringsopplevelse.

Huset med det rare i
Bravo sitter på en bred tjenesteportefølje. Og i stedet for å skrive lange, tekniske lister, lagde vi en tid tilbake et interaktivt tjenesteunivers. Et sted der brukerne kan gå på oppdagelsesferd gjennom etasjene og lære om alle tjenestene på en morsom og lettfattelig måte. Vi har tegnet og animert løsninger som gjør det gøy å forstå hva Bravo faktisk gjør. (Se tjenesteuniverset her!)

Prosjektet ble en liten fulltreffer, og ikke minst et kreativt kompass for nettsiden som fulgte. Den visuelle stilen, strukturen og det pedagogiske grepet la grunnlaget for hvordan en bredere visuell profil som ikke bare veilleder UX designet, men som også gir spillerom til en universalt utformet nettside.

Bravo sin nye nettside føles nå mer ut som dem: en utfordrer med selvtillit, energi og masse glimt i øyet. Den gjør det enkelt å forstå hva de tilbyr, samtidig som den tydeliggjør hvorfor Bravo er en annerledes IT-partner. Et fundament godt rusta for vekst!

Big Fish har en unik evne til å omforme våre tanker til visuelle elementer som føles helt naturlige. De forstår oss, forenkler det komplekse og skaper løsninger som ikke bare ser bra ut, men som også bygger opp under vår strategiske retning. Med dette prosjektet har vi fått et helt eget univers som ikke bare viser hva vi leverer, men som også gjenspeiler hvem Bravo er som merkevare.
Majken Johansson Henæs, Chief Marketing Officer