5 tips til din nye nettside

Å utvikle en ny nettside kan være en spennende og lærerik prosess: Man er nødt til å se seg selv litt utenfra, til å konkretisere og, ikke minst, til å prioritere. Dette kan være utfordrende og tidkrevende arbeid for den som står midt i prosessen og som synes alt er like viktig å formidle. Her er noen tips på veien.

Les mer

Big Fish feirer 20 år!

I 1999 lanserer Apple sin første iBook, nyetablerte Google jobber med å få finansiering på plass, og selskapet Big Fish blir til. Smarttelefoner, reality-shows og sosiale medier fantes ikke. Mye har skjedd i vår bransje i løpet av vår levetid.

Les mer

Retten til å reparere

Trude har tidligere skrevet om denne fantastiske sirkulærøkonomien som vi ønsker oss mer av. Et avgjørende steg i sirkulær retning er at vi skrur ned forbruket og heller reparerer det vi har. Men det er sabla vanskelig når designere og produsenter ikke legger til rette for det.

Les mer

Designmagi

Enkelt forklart handler design om å forme brukeropplevelser - være seg for kunder, elever, sponsorer, partnere, samfunnsaktører, eller søkere. Det handler om å forenkle budskap og å gjøre den tilgjengelig for andre. Når man forstår dette avdekker man et enormt og uutnyttet potensiale i veldig mange bransjer.

Les mer

Nok snakk. Nå vil vi ha handling.

Paradoksalt at en leder i et kommunikasjonsbyrå sier det har vært nok snakk, tenker du kanskje? Neida! Det er nå vår viktigste jobb begynner! Vi skal løfte frem og synliggjøre de gode løsningene, informere om mulighetene og bidra til holdningsendringene som vi er så avhengige av.

Les mer

Eiendomsbransjen og design: En kjærlighetshistorie

Spankulerer du i Oslos gater ser du små og store byggeprosjekter nesten overalt. Flere av prosjektene har egne navn og identiteter, og du kan følge dem på både Instagram og Facebook. Som designer er det interessant å følge med på hvordan mange av utbyggerne (endelig) har tatt profilering til seg.

Les mer

Design med økonomens øyne

Det er mye av det kreative arbeidet jeg ikke forstår. Det er nyanser jeg ikke ser og et språk jeg ikke snakker. Men jeg ser effekten og verdien av det.

Les mer

Reklamebransjen har ødelagt internett

Du har sikkert hørt om popups, de små irriterende vinduene som kan dukke opp plutselig mens du leser en artikkel på nett. Æsj, popups tenker du, de er så sykt irriterende. Men hva om jeg sier at de en gang i tiden hadde sin funksjon og kunne være veldig nyttig?

Les mer

Hei, Mari!

Vår nye daglige leder - den yngste i flokken - er utdanna økonom, miljø- og bærekraftsforkjemper, og klar for å lede firmaet i en ny og moderne retning.

Les mer

Ostehøvelen kan ta seg en bolle

Mens våre nære naboer kan skryte på seg Bluetooth, Spotify, Lego, dynamitt, Nokia, Carlsberg, flotte klær og god mat sliter vi nordmenn å konkurrere hvis vi ikke får snakke om oljen vår.

Les mer

CSR – Nei takk

Samfunnsansvar, triple bunnlinjer eller grønnvasking? Ideen om at klima og miljø er eksterne hensyn gjør det vanskelig å skille disse konseptene.

Les mer

Vis meg hvem du er

..eller la det være. Ingenting forundrer meg mer enn produkter som tilegner seg egenskaper de absolutt ikke har.

Les mer