Design med økonomens øyne

Det er mye av det kreative arbeidet jeg ikke forstår. Det er nyanser jeg ikke ser og et språk jeg ikke snakker. Men jeg ser effekten og verdien av det.

Les mer

Reklamebransjen har ødelagt internett

Du har sikkert hørt om popups, de små irriterende vinduene som kan dukke opp plutselig mens du leser en artikkel på nett. Æsj, popups tenker du, de er så sykt irriterende. Men hva om jeg sier at de en gang i tiden hadde sin funksjon og kunne være veldig nyttig?

Les mer

Hei, Mari!

Vår nye daglige leder - den yngste i flokken - er utdanna økonom, miljø- og bærekraftsforkjemper, og klar for å lede firmaet i en ny og moderne retning.

Les mer

Ostehøvelen kan ta seg en bolle

Mens våre nære naboer kan skryte på seg Bluetooth, Spotify, Lego, dynamitt, Nokia, Carlsberg, flotte klær og god mat sliter vi nordmenn å konkurrere hvis vi ikke får snakke om oljen vår.

Les mer

CSR – Nei takk

Samfunnsansvar, triple bunnlinjer eller grønnvasking? Ideen om at klima og miljø er eksterne hensyn gjør det vanskelig å skille disse konseptene.

Les mer

Vis meg hvem du er

..eller la det være. Ingenting forundrer meg mer enn produkter som tilegner seg egenskaper de absolutt ikke har.

Les mer