Designmagi

Enkelt forklart handler design om å forme brukeropplevelser - være seg for kunder, elever, sponsorer, partnere, samfunnsaktører, eller søkere. Det handler om å forenkle budskap og å gjøre den tilgjengelig for andre. Når man forstår dette avdekker man et enormt og uutnyttet potensiale i veldig mange bransjer.

Les mer

Nok snakk. Nå vil vi ha handling.

Paradoksalt at en leder i et kommunikasjonsbyrå sier det har vært nok snakk, tenker du kanskje? Neida! Det er nå vår viktigste jobb begynner! Vi skal løfte frem og synliggjøre de gode løsningene, informere om mulighetene og bidra til holdningsendringene som vi er så avhengige av.

Les mer

Eiendomsbransjen og design: En kjærlighetshistorie

Spankulerer du i Oslos gater ser du små og store byggeprosjekter nesten overalt. Flere av prosjektene har egne navn og identiteter, og du kan følge dem på både Instagram og Facebook. Som designer er det interessant å følge med på hvordan mange av utbyggerne (endelig) har tatt profilering til seg.

Les mer

Design med økonomens øyne

Det er mye av det kreative arbeidet jeg ikke forstår. Det er nyanser jeg ikke ser og et språk jeg ikke snakker. Men jeg ser effekten og verdien av det.

Les mer

Reklamebransjen har ødelagt internett

Du har sikkert hørt om popups, de små irriterende vinduene som kan dukke opp plutselig mens du leser en artikkel på nett. Æsj, popups tenker du, de er så sykt irriterende. Men hva om jeg sier at de en gang i tiden hadde sin funksjon og kunne være veldig nyttig?

Les mer

Hei, Mari!

Vår nye daglige leder - den yngste i flokken - er utdanna økonom, miljø- og bærekraftsforkjemper, og klar for å lede firmaet i en ny og moderne retning.

Les mer

Ostehøvelen kan ta seg en bolle

Mens våre nære naboer kan skryte på seg Bluetooth, Spotify, Lego, dynamitt, Nokia, Carlsberg, flotte klær og god mat sliter vi nordmenn å konkurrere hvis vi ikke får snakke om oljen vår.

Les mer

CSR – Nei takk

Samfunnsansvar, triple bunnlinjer eller grønnvasking? Ideen om at klima og miljø er eksterne hensyn gjør det vanskelig å skille disse konseptene.

Les mer

Vis meg hvem du er

..eller la det være. Ingenting forundrer meg mer enn produkter som tilegner seg egenskaper de absolutt ikke har.

Les mer